امروزه ترغیب افکار عمومی با استفاده از پنل اس ام اس و ارسال پیامک انبوه امکان پذیراست. در عصر حاضر اطلاع رسانی و ایجاد هم سویی در افکار عمومی دیگر با استفاده از روش های سنتی امکان پذیر نیست و باید دنبال راهکار هایی بود که به شکل فراگیر و به حالت مثبتی بتوان عده زیادی از جمعیت مورد نظر را تحت تاثیر قرار داد. اصولا پیامک اینن ذهنیت را در مخاطب ایجاد می کند که فرستنده قصد آن را ندارد که چندان وقت مخاطب را بگیرد و بی مقدمه به اصل مطلب می پردازد و از طرف دیگر به قدرت تصمیم گیری و هم چنین زمان و برنامه های مخاطب احترام گذاشته است.
پنل اس ام اس تحولی در ابزار اطلاع رسانی می باشد. در گذشته مشکل عدم دسترسی به افراد و یا دوری مسافت و… سبب می گشت در بسیاری از موارد از جمله در برقراری ارتباط و اطلاع رسانی سریع انسان ها دچار مشکلات زیادی شوند. اما امروزه با تحولی نوین در ابزارهای اطلاع رسانی و با توجه به ویژگی های آن از جمله سرعت انتقال، تنوع مطلب و ارزان بودن و… به راحتی بتوان آن را در اختیار مخاطبان قرار داد. پنل اس ام اسنیز یکی از انواع سیستم های پیشرفته جهت برقراری ارتباط وسیع می باشد. پنل اس ام اس در واقع سیستمی است که قابلیت ارسال و دریافت پیام های متنی به تلفن های همراه را دارد. متن های ارسالی می تواند شامل بخش هایی از جمله کلمات، اعداد و یا به شکل ترکیبی از الفبا و اعداد باشد. در مورد تاریخچه اجرای آن می توان گفت اولین پیام کوتاه نیز در december19922 از یک رایانه شخصی به یک تلفن همراه و بر روی شبکه Vodafone GSMدر کشور انگلیس ارسال شد.
پنل اس ام اس در مسیر پیشرفت و همگام با تکنولوژی روز دنیا می باشد و این سیستم روزانه در حال تغییر و تحول و تکامل است. ارسال پیام به یکدیگر جز خصوصیات برجسته انسان های اولیه تا به امروز می باشد، از نمونه های آن می توان به نقاشی بر سنگ نگاره ها و غارها گرفته تا مواردی همچون ارسال پیغام به وسیله کبوتران نامه بر و اکنون پیام های الکترونیکی ، ایمیلی و… تمام این موارد نشان دهنده راه های گوناگون اطلاع رسانی انسان ها در دوران مختلف است. شاید اگر به اطرافمان به خوبی بنگریم متوجه این بخش خواهیم شد که دستاوردهای زیادی تا به امروز برای رساندن پیام به یکدیگر ابداع شده است و هر یک به نوعی در آسان کردن ارتباط دهی ایجاد شده اند. پنل اس ام اس نمونه ای تکمیلی از تجهیزاتی است که جهت ارسال پیام کوتاه اختراع شده و هر روزه نیز برامکانات آن افزوده می گردد.
امروزه تسهیل ارتباطات با استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه و پیشرفت تکنولوژی امکان پذیر شده است. با استفاده از روش پیامکی دیگر نیازی به تماس تلفنی، دیدار حضوری و… نیست. از جمله کارکرد های قابل تامل و هم چنین کاربردی پیامک جایگزینی آن در بسیاری از تعاملات اجتماعی و درون گروهی و تثبیت این سیستم مخابراتی به جای رفت و آمد های متعدد و دیداری می باشد. این سیستم مخابراتی یا همان سامانه ارسال پیام کوتاه به حدی از پیشرفت رسیده است، که علاوه بر ارسال متن قادر به ارسال صدا و صوت نیز می باشد. شاید یکی از دلایل پیشرفت و همه گیر شدن و طرفدار پیدا کردن این روش ارتباطی بحث سرگرمی و نیاز افراد به خصوص جوانان به نشاط می باشد، که در بخش پیامکی این نیاز نیز ایجاد شده است.
نظارت و کنترل با استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه امکان پذیر می باشد. برخی افراد بر این موضوع اعتقاد دارند که تلفن همراه و استفاده از پیامک در جوامع حاضر به عنوان یک بخش کنترل اجتماعی به خصوص کنترل و نظارت خانوادگی مطرح می باشد. در صورتی که تلفن همراه در ارتباطات میان فردی با آزادی بیشتری همراه است، ولی با این وجود از نظر نحوه کنترل اجتماعی با توجه به گستره مکان جغرافیایی و از نظر بعد فاصله ای ارتباط موثر را امکان پذیر ساخته است. سامانه ارسال پیام کوتاه نیز به نحوی می تواند بخش کنترلی را در قسمت های اجتماعی بزرگ تر ایجاد نماید.
پیامک تبلیغاتی دارای هویت رسانه ای است. چناچه سه عنصر اصلی از جمله 1- اطلاع رسانی 2- ارائه سرگرمی و 3- آموزش، را جز تشکیل دهنده هویت بخشی یک رسانه در نظر داشته باشیم پیامک تبلیغاتی می تواند سه هدف گفته شده را پوشش دهد و جنبه ای رسانه ای بودن آن بیشتر قابل لمس خواهد بود. بنابراین با در نظر داشتن بخش های گوناگون اطلاع رسانی، آموزشی و سرگرمی این بخش می توان گفت پیامک تبلیغاتی یک بخش رسانه ای محسوب می گردد. امروزه بازار، موبایل و تلفن همراه را به عنوان ابزاری جهت پخش آگهی و هم چنین فروش مبدل نموده است. شرکت های خصوصی و دولتی در این روزها برای اطلاع رسانی و یا درخواست و تبلیغات در هر کجا که هستند، پیامک های ویژه خود را دارند و آن را ارسال می کنند. کارکرد پیامک تبلیغاتی در ابتدا بیشتر مورد استفاده بانک ها، کارخانه ها و برخی از مراکز دولتی جهت تبلیغات محصولات و کالاها و یا خدمات بود. اما با همه گیر شدن و کاهش قیمت این بخش امروزه از انواع اطلاع رسانی از جمله اطلاعات ترافیکی، آب و هواشناسی تا بخش اطلاع رسانی از انواع حراج ها و تخفیف های اجناس مختلف پوشاک، خوراک و غیره را در برمی گیرد.
پنل اس ام اس و کاربرد اقتصادی آن شاید مهم ترین دلیل پس از بخش ارتباطی و همه گیر بودن آن بتوان عنوان کرد. یکی از مهم ترین دلایل استفاده زیاد از روشی پیامکی، کم هزینه بودن آن در برابر دیگر سیستم های ارتباطی و تبلیغاتی می باشد. کاربران با آگاهی از این قضیه می توانند بسیاری از فعالیت های اقتصادی روزانه خود را با این سیستم هماهنگ کنند. باز کردن حساب های بانکی و فعال کردن بخش پیامکی آن توسط اپراتور بانک، کنترل حساب های بانکی و اعتباری، انجام دادن معاملات با این روش، پرداخت نمودن قبوض مختلف آب و برق و تلفن و بسیاری از نمونه های دیگر از جمله کارکردهای این بخش می باشد. این بخش علاوه بر این که هزینه کمی دارد، به میزان زیادی از هدر رفت وقت جلوگیری می کند و می¬توان به نوعی ساختار اقتصادی جدیدی را در سطح جامعه ایجاد کند. که البته امروزه بسیاری از افراد جامعه با این وسیله به شکل روزانه مشغول به کار و فعالیت حرفه ای بوده حتی در تبادلات و معاملات کلان خود از سامانه پیام کوتاه استفاده می کنند.
سه بخش مهم در استفاده از پنل اس ام اس جهت کسب و کارهای گوناگون وجود دارد که سبب می شود افراد و صنف های مختلف به استفاده از این روش تبلیغاتی روی بیاورند. امتیاز استفاده از این روش نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بسیار بالا بوده و سبب رونق گرفتن کسب کار و حرفه شما می گردد. چناچه بازاریابی پیامکی و نگارش متن پیامک تبلیغاتی شما به درستی صورت گیرد می تواند بر تعداد مشتریان شما بیفزاید و این کار باعث پیشرفت شما در حرفه تان خواهد شد. در زیر به به این سه بخش می پردازیم:
1- ایجاد مدیریت در بخش روابط عمومی با مخاطبان و مشتریان :
در هر رسته و حرفه ای خلاقیت رمز اصلی پیشرفت و توسعه آن می باشد. خلاقیت در ارسال پیامک تبلیغاتی نیز سبب می گردد پیامک تبلیغاتی شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بحث رقابتی شرکت، موسسه و یا هر حرفه ای که در آن مشغول هستید پیشرفت و گوی سبقت را از دیگر رقبای شما برباید. اما واقعا چگونه می توان در ارسال پیامک تبلیغاتی خلاقیت ایجاد کرد؟ برای انجام این بخش شما باید روش های گوناگونی را به کار بگیرید. در زیر ما به نمونه هایی از آن اشاره می کنیم.
– متمایز باشید: ایجاد پیامک تبلیغاتی شما باید به نحوی باشد که کپی و تکراری دیگر پیامک های تبلیغاتی نباشد. اصولا تکرار یک متن نه تنها زننده است بلکه مغز انسانی آن را پس خواهد زد. بنابراین به این قضیه همیشه فکر کنید و متن پیامک تبلیغاتی را ایجاد کنید که شما را متمایز و جدید جلوه دهد. – پیشنهاد دهنده باشید:
از جمله موضوعات مهم در عصر کنونی در شاخه فناوری اطلاعات و ارتباطات زمینه بازاریابی می باشد. تاثیر کارکرد پنل اس ام اس بر تبلیغات مهم ترین بخش در این قسمت است که از نمونه های مهم آن می توان به تبلیغات به شکل اس ام اس را نام برد. از جمله وسایل ارتباطی شخصی امروزی تلفن همراه می باشد. که جز محبوب ترین راه های ارتباطی منظور شده است. به طوری که افراد استفاده کننده از تلفن همراه بسیار بیشتر از تلفن ثابت شده است. در این میان رشد استفاده از تلفن همراه در ایران را نیز شاهد هستیم. بنابراین روش هایی که بتواند عملکرد بهتری بر سیستم پیامکی داشته باشند می تواند مورد توجه افراد بیشتری واقع شود یکی از نمونه های آن استفاده از پنل اس ام اس می باشد. تاثیر کارکرد پنل اس ام اس بر عملیات تبلیغاتی موبایلی بسیار بالا می باشد و بسیاری از ارگان ها و سازمان های دولتی و خصوصی جهت ارتباطات و اطلاعیه ها از این روش استفاده می کنند.