انتقال ترافیک ، سرویسی است که به منظور همزمان کردن فرآیند دریافت اطلاعات توسط کاربر و سرور نیک اس ام اس طراحی شده است. این مزیت به کاربران این امکان را می دهد که به صورت همزمان و لحظه ای، از اطلاعات اس ام اس های دریافتی و ارسالی خود با خبر شوند. با استفاده از متد های این سرویس مانند و ، کاربر می تواند بلافاصله بعد از انجام یک سری از تراکنش های تعیین شده در سرور هاینیک اس ام اس، از پیام دریافتی خود با خبر شود.
سرویس انتقال همزمان، شامل دو سرویس انتقال ترافیک و انتقال دلیوری می باشد که در هر دو روش، دریافت لحظه ای، مهمترین مزیت استفاده می باشد و آن را در کنار سرویس های دیگر، مانند Web Service API و HTTP API یک مکمل معرفی کرده و به کاربر برای سرویس دهی به مخاطبین خود آن هم به صورت لحظه ای، کمک شایانی می کند. اگر شما نیز در لیست خدماتی که به مخاطبین خود ارائه می دهید، نیازمند اطلاع سریع از وضعیت ارسال، پاسخ، بازخورد و یا پیام مشتری خود هستید، پیشنهاد نیک اس ام اسبه شما استفاده موازی از سرویس های انتقال همزمان (Relay Methods) در کنار دیگر سرویس های API عرضه شده در پنل ارسال انبوه پیامک می باشد.
وب سرویس چیست؟ وب سرویس ها برنامه هایی (قطعه کدهایی) هستند که به صورت تحت وب قابل دسترسی بوده و از طریق پروتکل های استانداردی مانند به انتقال و مبادله دیتا بین یک سرور مشخص با سایر برنامه های کاربردی متصل با آن می پردازند. اساس کار وب سرویس ها بر پایه دریافت و تولید پیغام، بنیان گذاری شده است. بدین معنی که آنها منتظر می مانند که کلاینت ها به آنها وصل شده و بنا به درخواست کلاینت ها به آن ها پاسخ مشخصی را ارسال کنند.
مزیت استفاده از وب سرویس چیست؟ ارتباط سریع و مطمئن تر با سرور، نسبت به استفاده از روش های دیگری چون و سایر روش های مشابه، از مزیت های اصلی استفاده از وب سرویس ها است.داده های دسته بندی و بهینه سازی شده و همچنین خروجی های مشخص در اجرای متدها از دیگر مزایای استفاده از وب سرویس است. شما با وب سرویس قادر هستید به صورت با سرور در ارتباط باشید و در شرایط ایده آل تا سقف یک میلیون درخواست (به طور مثال پیامک ارسالی) در دقیقه را به سرورهای ما تحویل دهید.
این سرویس به منظور ایجاد راحتی در کاربر ایجاد و به او این امکان را می دهد تا تنها با استفاده از پروتکل های بتواند فرامین مختلفی را بین سیستم خود و سرور شرکت نیک اس ام اس مبادله کند.
انواع سرویس های : این سرویس شامل دو متد مادر به نام های و می باشد، و دو متد برای ارسال درخواست های قلمداد می شوند. متد ، برای ارسال درخواست اطلاعات از یک منبع خاص با مشخص در سمت سرور و متد ، به منظور فرستادن اطلاعات به یک منبع خاص در سمت سرور برای یک پردازش مشخص، طراحی شده است.
به جهت رفاه حال کاربران و همچنین استفاده راحت و بی دغدغه از امکانات سایت، شما می توانید در صورت مواجهه با هر اشکال و یا سوالی در مورد امکانات وب سایت از طریق گفتگو با پشتیبان آنلاین نیک اس ام اس یا گذاشتن پیغام پشتیبانی، اقدام به رفع آن نمائید
مزیت های پشتیبانی آنلاین نیک اس ام اس
امکان برطرف کردن مشکلات و سوالات احتمالی در همان لحظه.
جلوگیری از اتلاف وقت و تسهیل استفاده از امکانات برای کاربران.
در این بخش این امکان وجود دارد که کاربران از مجوزها و مدارک مورد نیاز برای فعالیت در پنل پیامک اطلاع پیدا کنند و در محدوده زمانی مشخص شده و در فرمت های تعیین شده به تهیه و آپلود آن ها اقدام نمایند
مزیت های آپلود سریع مجوزهای درخواستی در پنل پیامک
اطلاع از مجوزهای درخواستی شرکت برای فعالیت شما.
اطلاع از محدوده زمانی تعیین شده برای تهیه مجوزهای مورد نظر شما.
امکان آپلود مجوزهای تهیه شده با کلیک روی کلمه آپلود با رعایت فرمت درخواستی.
امکان گرفتن خروجی از لیست مجوز های درخواستی از طرف شرکت به صورت فایل اکسل.
با توجه به گستردگی اعیاد، مناسبت ها و رویدادها در تقویم کشور، مجموعه ای از متون مختلف در دسته بندی های متنوع آماده ی استفاده کاربران شده است تا به انتخاب سریع تر و بهتر متن پیام کوتاه توسط آنها، کمک کند. باید به این نکته نیز اشاره شود که این متون در دوره های زمانی مشخص بروزرسانی شده تا کارایی و تاثیر خود را از دست ندهند
مزیت های کاربری بانک الگوهای پیامک
امکان تعیین نوع الگو (عادی، وایبری، آموزشی)، گروه و زیرگروه.
امکان ارسال به مخاطبین و ارسال منطقه ای بعد از انتخاب پیام.
با استفاده از این امکان کاربران می توانند لوگوی خود را به صورت فایلی که در فرمت های خاصی از قبل تهیه کرده اند انتخاب و ثبت نمایند تا لوگوی انتخابی آن ها در لیست بهترین مشتریان ما درج شود.
در این بخش کاربران می توانند با اعلام نام شرکت یا برند خود درباره سرویس دهی نیک اس ام اس نظر دهند تا هم کاربران جدید از نقطه نظر افرادی که از قبل با این شرکت همکاری داشته اند، اطلاع پیدا کنند و هم پرسنل شرکت از نظرات کاربران خود آگاه شده و بتوانند بروزرسانی وب سایت خود را بر اساس نظرات بسیار مهم کاربران انجام دهند.
این امکان برای کاربران ایجاد شده تا در صورت نیاز به ارسال تا زمان مشخصی در آینده، میزان تاخیر در ارسال پیام کوتاه را در بازه های زمانی مشخصی تعیین و برای اعمال در کل ارسال های خود ثبت نمایند.
مزیت تنظیمات تاخیر مجاز در ارسال پیامک ها
امکان تعیین میزان تاخیر مجاز از 1 تا 24 ساعت.
امکان ویرایش میزان تاخیر تعیین شده و یا اقدام به حذف آن.
با استفاده از این بخش کاربران امکان ایجاد تنظیمات دلخواه در پنل کاربری اس ام اس خود را دارند. این امکان جهت رفاه کاربران و جلوگیری از فراموش شدن برخی موارد مانند پایان عضویت ایجاد شده است.
مزیت های شخصی سازی تنظیمات پنل اس ام اس
فعالسازی برخی موارد در صورت تمایل از جمله:
پیامک هشدار هنگام ورود به پنل
ایمیل هشدار یک هفته قبل از پایان عضویت پنل
ایمیل هشدار یک هفته قبل از پایان عضویت خط اختصاصی
پیامک هشدار عدم موجودی جهت استفاده از برخی سرویس ها
پیامک هشدار در صورت کم بودن موجودی پنل به یک میزان مشخص
در این بخش این امکان وجود دارد که کاربران شماره خودشان را به لیست اضافه کنند تا در ارسال های تستی بتوانند با زدن تیک ارسال به شماره خودم، این کار را سریع تر انجام دهند. همچنین آن ها می توانند بین شماره تلفن های وارد شده جستجو کرده و شماره مورد نظر را به راحتی پیدا و ویرایش کنند.
مزیت های کاربری در افزودن شماره خودتان به ارسال پیامک
در این بخش شما می توانید با ثبت اطلاعات مشخص شده و همچنین ارسال مدارک مورد نیاز، اقدام به خرید و فعالسازی خط اختصاصی خود نمائید. کاربران می توانند قبل از خرید خط، اقدام به ذخیره موقت آن نموده و بعد از حصول اطمینان خرید انجام گیرد.
مزیت های کاربری شماره اختصاصی در پنل پیامک
امکان انتخاب نوع خط بر اساس تعداد شماره.
امکان تعیین ارقام دلخواه برای خطوط مورد نظر شما.
امکان استعلام قیمت خط و وضعیت آزاد بودن خط انتخابی.
امکان مشاهده خطوط رند، خطوط پیشنهادی و خطوط آماده واگذاری.
امکان گرفتن خروجی از لیست شماره های تحت مالکیت به صورت فایل اکسل.
امکان جستجو بر اساس اپراتور، نوع خط، تاریخ ثبت، شماره اختصاصی و وضعیت خط.
این امکان برای کاربران ایجاد شده است تا در صورت اتمام شارژ یا نزدیک شدن زمان آن، به راحتی به افزایش شارژ اعتبار خود بپردازند. آن ها قادر به تعیین میزان مبلغ شارژ، دریافت پیش فاکتور و پرداخت از روش های مختلف یعنی دستی یا آنلاین می باشند.
در این بخش شما می توانید برای فرد یا افراد مورد نظر خود و برای استفاده از محدوده مشخصی از اطلاعات، جواز استفاده از پنل کاربری را تعریف کنید. برای این کار شما به اطلاعات دقیق آن ها مانند کد ملی، شماره همراه و ایمیل آنها، احتیاج پیدا خواهید کرد. پس از افزودن زیرکاربر امکانات مختلفی برای مدیریت آنها در اختیار شما قرار می گیرد، از جمله این امکانات می توان به مواردی چون: تعیین سطح دسترسی زیر کاربران به دفترچه تلفن های مختلف، محدود کردن شارژ آن ها و حتی میزان و حجم اس ام اس های ارسالی، حذف و یا ویرایش مشخصات و امکانات متنوع دیگر، اشاره کرد. این قابلیت نیز برای شما فراهم شده است تا از طریق فیلتر های موجود بین زیرکاربران عمل جستجو را انجام داده و سپس تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.
این امکان برای کاربران وجود دارد که تمامی خرید هایی که در تاریخ مشخصی انجام داده اند مشاهده کنند و آمار دقیقی از تعداد خرید ها و مبلغ تک تک آن ها به دست آورند و از این طریق خرید های بعدی خود را مدیریت و برنامه ریزی نمایند.
مزیت های پنل پیامک در نمایش آمارهای خرید
امکان مشاهده گزارش ماهانه و سالانه.
امکان جستجو بر اساس تاریخ.
امکان مشاهده تعداد و مبلغ خرید هم به صورت تکی و هم کلی.
امکان گرفتن خروجی به صورت فایل اکسل و مشاهده نمودار.
کاربران قادر خواهند بود گزارشی کامل از تعداد پیامک های ارسالی توسط مشترک و همچنین تعداد پیامک های ارسالی منطقه ای مشاهده کنند. علاوه بر این، قابلیت دیگری برای کاربران مانند تفکیک اس ام اس های فارسی از انگلیسی نیز وجود دارد که کاربران از طریق آن میتوانند جزئیات مورد نظر خود را در بررسی گزارش اعمال کنند.
مزیت های کاربری آمار ارسال پیامک های انجام شده
امکان جستجو بر اساس تاریخ.
امکان جستجو بر اساس نام کاربر.
امکان مشاهده گزارش ماهانه و سالانه.
امکان مشاهده مجموع ارسالی ها و پیامک های دریافتی.
امکان جستجو بر اساس شماره های ارسال و حتی وایبر.
امکان گرفتن خروجی به صورت فایل اکسل و مشاهده نمودار.
امکان مشاهده تعداد پیامک های فارسی، لاتین و باینری (صوتی و تصویری).
در این بخش این امکان وجود دارد که با استفاده از فیلترهای موجود، ورود و خروج کاربران از سایت را کنترل کنید و فعالیت یک کاربر خاص را نیز در تاریخ معین یا بازه مشخصی از زمان بررسی نمایید.
مزیت های کاربری آمار ورود و خروج پیامک
امکان جستجو بر اساس نام کاربر.
امکان جستجو بر اساس تاریخ.
امکان مشاهده نام و نسخه مرورگر مورد استفاده توسط کاربر
در این قسمت این امکان برای کاربران ایجاد شده است تا بتوانند گزارش کاملی از تراکنش های مالی انجام شده مشاهده کنند و همچنین مبالغ برداشت شده و واریز شده به اکانت خود را بررسی نمایند. این قابلیت نیز فراهم آمده است تا کاربران با استفاده از فیلتر های مختلفی که تعبیه شده بتوانند بین تراکنش های مالی خود جستجو کرده و تراکنش مورد نظر خود را به راحتی پیدا و بررسی کنند.
مزیت های کاربری تراکنش های مالی پیامک
در این قسمت این امکان برای کاربران ایجاد شده است تا بتوانند گزارش کاملی از تراکنش های مالی انجام شده مشاهده کنند و همچنین مبالغ برداشت شده و واریز شده به اکانت خود را بررسی نمایند. این قابلیت نیز فراهم آمده است تا کاربران با استفاده از فیلتر های مختلفی که تعبیه شده بتوانند بین تراکنش های مالی خود جستجو کرده و تراکنش مورد نظر خود را به راحتی پیدا و بررسی کنند.
امکان مشاهده جزئیات مربوطه به هر تراکنش (اپراتور ارسال کننده، تعداد و نوع پیامک، تعداد گیرندگان و ...).
در این بخش این امکان برای کاربران فراهم شده است تا بتوانند پیامک های دریافتی را بررسی کنند. برای کمک بیشتر به کاربران قابلیت فیلترینگ های متعدد قرار داده شده تا کاربران به راحتی و بر اساس اطلاعات مورد نیازشان گزارش تهیه کنند. همچنین کاربران می توانند وضعیت پیامک های دریافتی از تک تک فرستنده ها را مورد بررسی قرار دهند.
با استفاده از این بخش کاربران می توانند آخرین وضعیت ارسال های خود را، چه به صورت تکی و چه به صورت گروهی بررسی کنند. این قابلیت نیز برای کاربران فراهم آمده تا با امکانات مختلف فیلترینگ تعبیه شده در وب سایت، گزارش های مختلفی را متناسب با نیاز خود ایجاد و مورد ملاحظه قرار دهند. همچنین آنها می توانند وضعیت ارسال پیامک ها را برای تک تک شماره های ارسالی ملاحظه کنند.